tisdag 27 oktober 2009

Naket = porr?

Okay, jag måste erkänna att jag hänger alldeles för mycket på aftonbladet.se och läser dåliga nyheter. Men ibland är det väldigt underhållande. Som den här nyheten. En familj var och handlade lördagsgodis och hittade "porrgodis" bland lösgodiset, med "porrgodis" menade de godisbitar formade som kukar, fittor och bröst. Föräldrarna blev upprörda och tyckte att de inte hörde hemma där barn plockar godis. Sen när är könsorgan porr? Varför är nakenhet så tabubelagt? Hur hemskt kan det vara att barn sen en snopp gjord av vingummi? Vad jag vet är barn rätt medvetna om sina och andras kön. När jag var fyra-fem år så brukade jag och min bästis låsa in oss på toaletten hos vår dagmamma och jämföra våra trosor och fittor. Jag hade tyckt det var sjukt kul om min unge satt och käkade sitt lördagsgodis och såg att det var så fittor. Tänk vad pedagogiskt man kan ha blommor och bin samtal då! 

/A

4 kommentarer:

  1. "Sen när är könsorgan porr? Varför är nakenhet så tabubelagt?"

    För att då kan Aftonslasken måla upp det som en stor skandal och sälja lösnummer.

    SvaraRadera
  2. :D detta var trots allt lite festlig nyhet:-)

    SvaraRadera
  3. Eller hur :) Den livade upp min dag.

    SvaraRadera
  4. Någon mer än jag som tänkte på att snopparna va väldigt långa?

    SvaraRadera