måndag 26 oktober 2009

En tur till apoteket

Idag var jag på apoteket med min bästa kompis för att köpa alvedon till min stackars sjukling här hemma och la märke till lite saker.
1. De har en dildo för 1000 kr, vafalls? Fast det kanske bara är vi som är lite snåla med våra leksaker men det låter lite mycket. Någon som har testat den och har någon åsikt?
2 . Kondomer är mycket dyrare än vad jag trodde. Fast det kanske också beror på vad det är för några. Jag har i alla fall ingen aning, vilket inte är så förvånande.
3. Apoteket här har organiserats väldigt logiskt. De hade en jättelång hylla som började med sexsaker, sen vidare till intimhygien, graviditetssaker och slutligen barngrejerna.
3. Jag har blivit väldigt mycket mer frispråkig när det kommer till sex sen vi startade den här bloggen. När vi stod där vi apotekets sexhylla så började jag högljuddt berätta om när jag råkade få med mig en tub glidmedel in i duschen på gymmet istället för duschkrämen. Jag har skrivit om det innan, i vårt allra första inlägg faktiskt. Jag har inte direkt varit pryd innan men ändå tyckt att det var lite pinsamt att prata om sex så att en massa förbipasserande hör. Men nu gick vi runt där på apoteket och pratade om våra sexliv högt och tydligt. Helt underbart!

/A

3 kommentarer:

  1. Leksakerna som Apoteket säljer är RFSU's "Trust in Lust"-märke. Mig veterligen är de tillverkade av Lelo, bara att RFSU köper in dem, märker om dem och säljer dem som "kvalitets-testade" eller nåt sånt.

    Det är inte billiga leksaker, och köper man dem direkt från Lelo blir de aningen billigare. Det är dock väldigt högkvalitativa och genomtänkta saker, snudd på lyx faktiskt.

    Huruvida de är värda priset är dock svårt att säga. Jag skrev en recension av en Lelo-produkt i våras, och även om den gjorde ett mycket bra intryck på mig (och speciellt på min kvinnliga recensent) så var vi tveksamma till om den var värd över 700 kronor.

    SvaraRadera
  2. hej hej tjejer...skulle kunna tillägga att sakerna som apoteket har e tillvärkade av lelo...detta e alltså ett svenskt designe företag som har börjat med sexleksaker...www.lelo.se har dessa grejer doch så finns det ställen som e billigare än deras egen hemsida konstigt nog...ursäkta reklamen men bla www.himmelriket.se har dessa billigare finns fler sidor... kan för eran skull skriva lite resentioner om en del av dessa produkter... :)

    SvaraRadera
  3. Gärna! Recensioner är alltid trevligt.

    SvaraRadera