fredag 30 oktober 2009

Nakenhet

Förra veckan var jag och Y på gymmet för att bada bubbelpool och basta. Jag slogs av hur märkligt det kändes att vara nakna tillsammans men inte få ta på varandra. När vi kom ut ur bastun så pussades vi lite grann innan vi ställde oss i duschen. Det var inte förrän efteråt jag kom på att andra kanske tycker det kändes obehagligt att vi stod där nakna och pussades. Det var verkligen inget grovhångel och jag tror inte att någon såg oss heller men ändå. Att pussa på varandra är något man bara gör när man umgås i par och att det plötsligt skulle vara "förbjudet" eftersom vi var nakna känns konstigt. Samtidigt kan jag förstå att folk kan känna sig obekväma och inte veta var de ska titta. Nakenheten blev plötsligt något uppenbart och knyts till sexualitet, när nakna människor i en dusch på ett gym i övrigt är något väldigt osexuellt.

/A

2 kommentarer:

  1. Men risk att låta helt dum i huvudet så måste jag ända säga att det verkar vara smidigt att vara homo, tänk att kunna duscha nakna tillsammans på allmän plats (badhus). Lite svårare som straight. =)

    SvaraRadera
  2. Kolla gärna in min blogg - http://manlighetensdrommar.blogspot.com/

    SvaraRadera