tisdag 6 oktober 2009

Bröllopstankar

Det finns fler som har halloween-bröllop, detta med vampyrtema. När två av mina kompisar gifte sig i USA var det valfri utklädnad, men jag måste säga att det var övervägande pirater. Efter middagen avslutades kvällen med olika wicca-ritualer vilket kändes väldigt mäktigt. Jag trodde innan att det skulle vara rätt flummigt, men det kändes inte alls så utan väldigt andligt. Allt det här fick mig i alla fall att fantisera om mitt och Y:s bröllop, man blir lite sugen på att göra något annorlunda ändå. Inte bara för att vara annorlunda men för att vita klänningar och långa vita släp nog inte är vår grej. Ett utomhusbröllop, med bara de närmaste och sommarsol låter helt underbart i mina öron. Vanligt, enkelt och kanske tråkigt för en del men vi är rätt enkla. Det viktigaste för mig är att jag får förmedla min kärlek till Y till våra familjer och vänner, sen lägger jag hellre pengarna på en grym bröllopsresa.

Fast vi har länge skojat om att vi vill ha Gudrun Schyman som vigselförrättare, det vore väldigt häftigt faktiskt. Hur tror ni man fixar henne?

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar