torsdag 12 november 2009

Vän problem..

Jag har ett problem. Det handlar om en vän som uttryckligen sagt att hon tycker det är äckligt att se mig med A, när vi hånglar och tar på varann. Det svåra är att det inte är vilken vän som helst utan min allra bästa och vi bodde ihop innan jag flyttade ihop med A. Vi var väldigt nära varann och kunde kramas och hålla om varann när vi såg film etc. Vi sov till och med i samma säng. Så därför förstår jag inte hur hon kan tycka det är äckligt? 

Vi har pratat om det och jag sa att jag nog aldrig kan förlåta henne för det, men gav henne tid att smälta saken eftersom hon inte visste att jag var bi förrän förra hösten och jag träffade A någon månad efter det. Så chockad kanske? Hon medgav att det kunde vara så, att det var så ovant och oväntat.

Vi har umgåtts lite då och då, självklart är det inte som förr. Men ärligt så känns det som att vi växt ifrån varann. Hon är en helt annan typ av människa, vi fokuserar inte alls på samma saker i livet. Jag vet att jag har förändras sedan jag träffade A, men det är ju naturligt. Och som jag ser det, så har jag förändrats till det bättre. Men jag älskar min vän, jag vill verkligen inte att hon ska tycka såhär. Det känns som ett mission impossible att hon ska ändra åsikt.

Någon som känner igen sig och kan ge mig några tips?

/Y

4 kommentarer:

  1. Det är din väns problem, inte ditt. Kan hon inte acceptera vem du är låter det inte som en särskilt bra vän.

    Som du säger, du känner att ni har vuxit ifrån varandra och det här kanske är ett tecken på att vänskapen som fanns har tynat bort?

    Men som alltid med relationer finns det så otroligt många vinklar att ta hänsyn till. Svårt att säga definitivt, alltså.

    SvaraRadera
  2. jag har för mig jag hört en liknande historia fast från kompisens håll...mins bara inte av vem...men sak samma...hon berättade att hennes kompis som hon bott med hade berättat efter ett långt tag att hon var bi...och att hon hade kännt sig sviken på nått sett...de hade precis som ni kramats å myst som tjejer gör ibland utan att det behöver vara nått sexuellt...den nyheten hade kommit som en chok för henne...och hon kännde sig sviken...att kompisen inte ens kunde berätta det för henne...det var som att de huxflux inte kännde varandra...så om jag skulle vara du så skulle jag berätta att det inte e ett kön du älskar utan en person...en mjuk å mysig människa...men det har du säkert redan gjort...men lycka till ändå...hur det än blir

    SvaraRadera
  3. jag håller med dom övriga inläggen.
    Det är inte en "riktig" vän om hon känner så. jag förstår inte hur hon ens kan säga så,det är ju faktiskt 2009. Det kanske är lättare i sthlm eller i någon annan storstad. sånt gäller ju också med rasism och andra fördommar.för jävligt att världen fortfarande är så trångsynt!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla synpunkter.

    Jo, det är så jag har förstått henne. Hon blev "orolig" att jag skulle ha andra känslor för henne.
    Men jag förstår inte, hade det verkligen varit så farligt om jag hade haft det? Fast, nu var det inte så. Men hon vill inte förstå. Dessutom ljög hon först, men det är en annan historia.

    /Y

    SvaraRadera