torsdag 19 november 2009

Lesbiska föräldrar, bäst?

Vilken underbar artikel ;)

Kanske är det så att barn som växer upp med lesbiska föräldrar slipper hela grejen med snea könsroller? Dom finns, även i dom lyckligaste förhållanden så finns det osynliga riktlinjer för hur mannen resp. kvinnan "ska" bete sig. Fast, vad är manligt och kvinnlig? Varför kan det inte bara vara ett beteende?
Jag vill påstå att vi delar allt lika här hemma, även om det finns saker jag tycker är viktigare att göra än vad A tycker och tvärtom. Som tex. Jag stör mig om hon inte torkat av diskbänken efter användning, hon tycker det är helt ok med vattenstänk lite här och var. Då torkar jag upp det. Eller A är väldigt mån om att ha en sopsortering, då sköter hon om den, för det mesta. Med andra ord, vi prioriterar olika saker, men det är ju detaljer. Kanske är det så att jag kan mer om "manliga" saker än A som sport, tekniska saker etc., men om en hylla ska upp så är det vemsom som gör det ;)

/Y

6 kommentarer:

  1. Det ser konstigt ut, men det är så att A är rätt trång och får ont när mer än ett finger är där. Hon vill men det går inte. Så vi spanar lite efter en mindre så att hon också får njuta av den.

    Nyfiken, men vad har ni för leksaker nu ? :)
    kanske en bild : )?

    SvaraRadera
  2. läste eran sexlista, ojoj, låter lite väl porrigt :) trodde bara man såg lesbiska tjejer leka med varandra anal i porrfilmer :) är det ng ni gör ofta? kram

    SvaraRadera
  3. hittar inga bilder? kram

    SvaraRadera
  4. Vi har lite av varje, olika dildos och sånt.
    Nej, vi har inga sådana bilder för att detta inte är en porrblogg, däremot har vi några diffusa bilder på oss utspritt i bloggen.

    Hmm, fast det finns ju faktiskt tjejer som tycker det är skönt med analsex. Även om jag tror att det också finns tjejer som ställer upp på analsex bara för att killen vill. Men tycker man om det så gör man. Varför ska det vara så tabu att tycka om sånt?

    SvaraRadera
  5. som sagt, vore super kul att få se ng bild på er två:) mmm .... Kul att höra att två tjejer leker där bak :)

    SvaraRadera
  6. Du har helt rätt i att man som lesbisk har den fördelen att man inte har könsroller. En annan fördel, tror jag, är att barn knyter närmare förhållande till en mor än till en far. Barn har ett instinkt som gör att dom söker sig till mamman. Pappan är ju också en omsorgsperson, men inte på riktigt samma sätt... Och män har mer detta att dom ska visa att dom är bäst hela tiden och berömmer sina söner/döttrar när dom har utmärkt sig. För tjejer är det viktigare att man har ett socialt samspel. Att man deltar och får med sig andra. Och det är en okultur att män inte pratar om sina känslor. Killar behöver prata om sina känslor lika mycket som tjejer. Inte stänga känslor och tankar inne. Med två mödrar så är chansen för att den okulturen, att "killar ska vara tuffa", inte får leva vidare. Det tror jag också är positivt.

    Generelt sett så tror jag lesbiska familier helt klart är bättre föräldrar än andra. Generelt sett. Självklart är det individuelt, men generelt sett så tror jag det.

    SvaraRadera