tisdag 10 november 2009

Känslolöst sex

För ett tag sen hade jag och Y en diskussion om känslolöst sex. Jag tror att det finns människor som kan ha sex och njuta av det utan att några känslor blir inblandade. Att det kan vara något som är trevligt och som man bara gör, utan att det betyder något väldigt speciellt. Eller, visst kan det vara något speciellt och intimt i just det ögonblicket men själva situationen är ändå inte särskilt laddad utan det uppfattas mer som en roligt tidsfördriv. Ett sätt att få utlopp för sin fysiska lust utan att blanda in känslor. Jag tänkte att Y får skriva sin  version själv, så att jag inte tolkar henne fel. 

Vad tycker ni?

/A

2 kommentarer:

  1. jag har testat det där med känslolöst sex, men jag har insett att det inte är något för mig, jag kan helt enkelt inte låta bli att blanda in mina känslor. tyvär, för rent teoretiskt så är det ju ett underbart tidsfördriv! och väldigt smidigt om man är singel men ändå vill bli tillfredsställd. men som sagt, jag kan inte låta bli att bli känslomässigt engagerad i personen.

    älskar er blogg! kram :)
    /e

    SvaraRadera
  2. Tackar :)

    Nej jag förstår vad du menar, jag hade nog inte heller klarat att hålla isär sex och känslor under en längre tid.

    SvaraRadera