söndag 6 september 2009

Vardagen

Ibland önskar jag att vi levde utan TV och datorer. Att vi bara kunde umgås och ägna tid åt de som finns i vårt liv. Som just nu, jag sitter här och bloggar samtidigt som min vackra flickvän sitter och spelar Mafia Wars på Facebook. Vi dricker te, har tända ljus och myser med katterna, och med varsin dator i famnen. Men det blir så i vardagen, man ägnar inte varje sekund man spenderar tillsammans med att faktiskt vara tillsammans. Fast ibland räcker det kanske med att bara vara nära, att hon sitter här bredvid mig och jag vet att om jag hade kastat mig över henne så hade hon släppt datorn. Den tanken räcker. Dessutom spenderar vi rätt mycket tid ihop då vi pratar/kramas/har sex/hittar på något tillsammans. Ibland måste man ägna sig åt sig själv och sitt liv också. Men det hade ändå varit skönt att komma iväg, bara vi två ut till en stuga i fjällen. Bara min älskade och jag, utan något annat som distraherar. 

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar