onsdag 12 augusti 2009

Tantra?

Jag sitter och väntar på att Y ska komma hem och slösurfar lite. Så snubblade jag över denna artikeln från Aftonbladet, nåja googlade på tantrasex men ändå.. Tantrasex innebär, om jag har förstått det rätt, mycket om att man ska vara mentalt närvarande när man har sex. Alltså bara vara i ögonblicket och njuta, samt uppleva hur din partner njuter. Ingenting ska stressas fram, det är inte orgasm som är målet utan att njuta av närheten. 

Det låter ju rätt mysigt med en tantrahelg, om man gör den lite mer flatvänlig. Undrar om det finns någon stuga på landet vi kan fara till? Annars kanske man kan vara hemma men gömma datorn, stänga av mobilerna och dra ur kontakten till TV:n. Men det hade varit mysigt att komma iväg, ut i skogen och bara få mysa naken en hel helg med min älskade. 

1 kommentar:

  1. Heja Tantra!

    Kul att ni läser min blogg, tack för inlägget! Nu ska jag följa er såklart!

    Varma kramar till er båda!
    TB

    SvaraRadera