måndag 31 augusti 2009

På tal om filmer..

Jag har nog sett dom flesta kända och mindre kända lesbiska filmer som finns. Det var en tid då jag var "smygflata" och tyckte lesbiska filmer var oerhört spännande. Nu när jag ser sådana filmer får jag inte samma känsla, men jag tycker ändå om att se dom. Speciellt om dom är bra, med bra menas att man känner igen sig. En känsla av att "Ja, precis sådär är det".
Men det finns underhållande filmer också, oftast är dom lågbudget rullar och skådisar efter det men om man ser lite djupare in i handlingen och bortser från det kassa yttre så ser man en mening med filmen. Ett exempel är "But Im a cheerleader". Titta på den så förstår ni vad jag menar.
"Debs" är också rätt nice, det står ingenting på fodralet att det är en "lebb"film. Det är en härlig inställning tycker jag! Men min favorit är "Imagine me and you". Kanske är det favoriten för minnena jag har till den, men den är mysig. En modern kärlekshistoria som känns välarbetad och inte alls ger samma B känsla som många andra rullar.
Fler tips kommer, jag lovar.

Oj glömde ju nämna Fucking Åmål, fast vilken svenne har inte sett den?

Puss Puss
//Y

6 kommentarer:

  1. Loving Annabelle är rätt ok

    SvaraRadera
  2. Anonym 1: Tack tack :)

    Anonym 2: Jo, den är också bra! :)

    SvaraRadera
  3. JAG har inte sett fucking åmål. riktigt illa..

    SvaraRadera
  4. Ojdå? Dags att se den! Jag tyckte den var bra för att den är så o-hollywood. Den känns så verklig på något sätt..

    SvaraRadera
  5. Better Than Chocolate (1999)är bra. Men Loving Anna Belle och Imagine You and me är favoriter.

    Ska finnas en annan film med Broke Shields handlar om 2 kvinnor som skaffar barn och den ena dör, varpå kvinnan som dör hennes föräldrar vill ta hand om barnet....
    What Makes a Family (2001) kom på det nu ..

    Tack för en jätte bra blogg *ler Har skrattat gott åt vissa episoder och känner igen mig :) Kram på ER !

    SvaraRadera