lördag 29 augusti 2009

Renovering

Vi håller på att leka lite med layouten så om bloggen ser helskum ut ibland så får ni ha lite tålamod!

För ett tag sen pratade jag lesbiska filmer med en heterokompis. Hon förstod inte riktigt grejen, var det att man ville se tjejer ha sex? Jag har funderat lite på det där och visst är det så, delvis. Det är trevligt att se film/tv med tjejpar, inte direkt för att jag blir så upphetsad när karaktärerna har sex men för att det är en omväxling från allt heterosex man utsätts för i de flesta filmer. Olyckligtvis är de flesta lesbiska filmer riktiga b-filmer med dåliga skådespelare. Men de kan ju vara rätt underhållande ändå. Jag och Y höll på att skratta ihjäl oss åt en riktigt usel lesbisk skräckfilm, som jag tyvärr inte minns namnet på. "It's in the water" är också rätt roande. Annars kan jag rekommendera "Saving face", "Better than chocolate" och "Imagine me and you". Det kanske är dags för lite recensioner? Nåja, det får bli en annan dag. Har ni några bra filmtips?

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar