måndag 17 augusti 2009

Lust och osäkerhet

Det har verkligen inte blivit lika mycket roligt mellan lakanen i sommar som jag hade önskat. Jag har jobbat men inte Y och det har påverkat vår lust. Jag är oftast trött efter en dag på jobb, eller så vill jag sova eftersom jag måste upp tidigt nästa dag. Därför har det känns som om Y vill mycket oftare än jag och jo, så har det nog varit. Jag får så dåligt samvete när jag inte orkar, som att "jag är trött" är en dåligt bortförklaring. Även fast jag vet att hon förstår så känns jag mig bara dum. Jag vill, jag blir jättekåt när hon tar på mig men är jag trött så fungerar jag inte. Nu håller Y på att sluta snusa och är helt ärligt lite grinig ibland. Så ibland känns det som om allting bara blir fel, hon är redan lättretlig och jag är lite för trött för att göra mitt bästa. Mycket av våra problem bottnar säkert i den osäkerhet vi hade i början. Jag kom nästan varje gång vi hade sex men det fungerade inte för Y. Det berodde nog dels för att hon spände sig och då när jag visste att det var svårare för henne att komma så ökade jag pressen på mig själv och det hela blev en ond cirkel. Jag började bli rädd för att vi helt enkelt inte var sexkompatibla och skulle ett förhållande verkligen hålla utan ett fungerande sexliv? Jag älskade henne så otroligt mycket, och gör fortfarande såklart, och var livrädd för att förlora henne vilket också gjorde att jag la mer press på mig själv. Sen dess har det blivit otroligt mycket bättre, det är i alla fall vad jag tycker, men det känns som att så fort någonting annat inte stämmer så kommer vi tillbaka i de här gamla tankegångarna. Men vi växer nog ifrån det. Hoppas jag.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar