onsdag 3 mars 2010

Sjukstuga.. igen.

A har blivit sjuk, hon kröp ner hos mig igår morse efter nattjobbet och sa: "Jag är sjuk" med så där ynklig röst som bara hon kan. Så igår tog jag en VAF dag, VårdAvFlickvän dag alltså. Sådana borde finnas, det finns ju VAB dag och är man sjuk så behöver man ju någon som springer och köper nougat och läsk så man får i sig något i alla fall och tvingar en att dricka mycket, lagar mat etc..
Vi har många bra idéer, som istället för lumpen så borde alla göra något slags samhälls jobb i ett år innan man börjar på univeristet eller liknande för att komma ut och se hur omvärlden fungerar. Det är sådanat vi sitter och diskuterar om här hemma :) Så är det i Tyskland faktiskt, killarna får välja lumpen eller samhällsjobb, fast jag tycker det ska vara så för tjejerna också. Det skulle vara nyttigt, för alla! Typ jobba med gamlingar, plocka skräp, vara på dagis, jobba med hemlösa etc.

Nä nu fortsätta se på Biggest loser reprisen..

/Y

3 kommentarer:

  1. Hejsan. Jag har precis hittat er blogg, googlade lite ;). Och jag måste säga att jag är helt fast, jag har precis läst igenom hela eran blogg. Jag måste säga att jag log hela tiden, för fy fan vad ni är gulliga mot varandra! Är verkligen glad för eran skull, inte alla som har sån tur :).

    SvaraRadera
  2. Hej! Sexdrömmen länkar till er! Länka gärna tillbaka om ni vill! Förresten så håller jag med er om er tanke om samhällstjänst och min pojkvän brukar förespråka det. Kul att fler tycker likadant!

    SvaraRadera
  3. Åh tack Josefin, nu blev vi helt varma inombords :)

    SvaraRadera