lördag 20 mars 2010

Ett bröllop och en begravning.

Nu har vi blivit förpassade till sovrummet, vi har besök av en äldre dam som sover i vardagsrummet. A sover redan fast jag är ju en nattuggla så jag tog med mig datorn som sällskap. På onsdag kommer en av mina bästa kompisar upp hit, har inte träffat henne på 1,5 år men en bra och nära vän behöver man inte träffa regelbundet för att veta att dom alltid finns där. Tyvärr kommer hon upp för att gå på en begravning och kan inte stanna så länge pga. jobbet, men det ska bli så jäkla kul att träffa henne. Även om det är under sådana här omständigheter. För övrigt ska jag också på begravningen eftersom jag kände den avlidne, men jag följer mest med henne som stöd för att hon nog behöver det, dom hade en annan relation en gång i tiden om man säger så.

Det får mig att fundera lite, skulle jag gå på mina exs begravningar om dom dog nu? Jag vet faktiskt inte, jag är inte ovänn med någon av dem men och andra sidan så har jag knappt någon kontakt med någon av dem mer än ett grattis 2 ggr/år på FB..
Skulle ni gå på era föredettas begravningar?

/Y

3 kommentarer:

  1. Det beror väl på vad man har för slags relation med sitt ex. Jag kan inte uttala mej om det eftersom jag aldrig har varit tillsammans med någon annan än min nuvarande. Men om det är så att man var goda vänner, varför inte, om man inte hade en bra relation till sitt ex skulle det nog bli konstigt, jag tror nog familjen skulle undra lite också om varför en föredetting dyker upp på den avlidnes begravning.

    SvaraRadera
  2. Jag svarar nog ja på den frågan. Det är trots allt människor vi pratar om.

    SvaraRadera
  3. J&N: Jo precis, jag tror familjen skulle tycka det kändes lite konstigt. Om man inte hade superbra kontakt med dem osv. Sen beror det nog på hur länge man var tillsammans också etc.. Men jag skulle nog gå på en av mina exs begravning i alla fall, han har jag lite kontakt med än.

    /Y

    SvaraRadera