fredag 5 mars 2010

Kvalitétssex

I somras räknade vi ut att vi hade haft sex i genomsnitt en gång om dagen sen vi träffades, detta trots att jag hade varit bortrest i tre månader. Jag kan med säkerhet säga att vi inte håler den statistiken idag.. Som jag skrev för någon dag sen så har vi båda det rätt stressigt nu och det tar definitivt ut sin rätt på sexlivet. Men äh, jag gnäller inte. När vi har sex är det så fucking underbart att mitt efter-sex-hög håller i sig länge. I början av ett förhållande, i alla fall för oss, så visst hade vi bra sex men det fanns hela tiden med lite prestationsångest. Som att man behövde hävda sig och kunde inte helt slappna av. Vi var ofta så kåta att det blev mycket snabbisar, men ofta. Nu skulle jag säga att vi har mycket långsammare sex, kramas, retas, pussas och tafsar oss igenom varandras kroppar. Vi har definitivt bättre sex nu än i början. Kvalitét över kvantitét kanske?

/A

1 kommentar:

  1. Jag håller så med, precis så var det för oss, i början var man så jävla kåt jämt, nu blir man inte det så ofta, men när man väl har sex så är det oftast asbra, ibland mindre bra ja, men nu känner man ju varandras kroppar mer, plus att man kommer på mer spännande och bättre sexställningar ju mer tiden går:)

    SvaraRadera