lördag 27 februari 2010

Ett liv utan man

När min mamma var här tog hon med sig min gamla pärm från mellanstadiet. Vi hade bland annat skrivit om våra liv är 2016. Jag hade skrivit att jag var veterinär, bodde med mina hundaroch umgicks med mina kompisar. Y läste den och tyckte att det var lustigt att jag inte hade skrivit något om en man/pojkvän. Men jag kommer ihåg att jag aldrig kunde tänka mig det när jag var yngre. Jag tänkte alltid att jag nog skulle leva själv, att leva med en man var aldrig något jag fungerade på. Men så blev jag äldre och insåg att att leva själv eller med en man inte var de enda alternativen.. Det är lite roligt ändå, hur tidigt saker som sexualitet kan yttra sig. Utan att man var medveten om det då. 

/A

1 kommentar:

  1. jo att läsa sådant som man skrev när man är yngre är alltid roligt...oavsett om det handlar om sex eller annat...själv så har jag alltid skrivit dagbok i diktform...det e ganska så intressant att läsa...

    SvaraRadera