söndag 7 februari 2010

Sängarbetsskador..

Ha, det är inte bara jag! Aftonbladet har rotat fram några fysiologer som hävdar att det ökade antalet personer som drabbas av musarm beror på att vi har mer sex än förut. Främst missionären är tydligen en högriskställning för just musarm. Jag brukade vi väldigt trött i underarm och handled när vi hade sex och behövde byta ställning väldigt ofta. I början av vårt förhållande, ni vet den fasen då man har sex oftare än man äter, hade jag faktiskt ont i min ena handled. Träningsvärk eller en gammal handledsskada som väcktes till liv? Problemet försvann sen, jag tränade väl upp mina sexmuskler. Men om man nu får så ont av missionären så testa något annat då? Mycket sidosnack för en helt annan poäng, men det jag fastnade mest för var mannen som påstod att vi har mer sex idag än tidigare. Stämmer det verkligen? Om vi blir mer och mer stressade i vårt samhälle, hur har vi då tid till att man mer sex än tidigare? Eller är det bara så enkelt att vi pratar mer om våra sexliv idag vilket får det att framstå som att vi har mer sex?

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar