torsdag 18 februari 2010

Att ta varandra för givet

Jag har insett att jag rätt ofta tar Y för givet. Det blir så lätt att ens partner blir någon som alltid finns hemma, som man umgås med när man inte göra något annat. En sätter inte undan speciell tid för partnern utan den får nöja sig med tiden som "blir över". Y upplyste mig om detta i helgen och jag fick mig en tankeställare. Allt jag kan göra är att bli medveten om det och försöka förbättra mig. I ett försök att visa Y att hon faktiskt är den viktigaste i mitt liv tog jag med henne på dejt igår. Finmiddag och bio, lite cheesy men ack så mysigt. Jag tror det är viktigt att göra något speciellt ibland, att umgås annat än i tv-soffan eller när man storhandlar på ICA Maxi. Men idag blir det mest lite vardagsumgänge. Vi ska fara och titta på nya skidor och sen handla kattsand. En spännande dag med andra ord. 

/A

1 kommentar:

  1. Ja, det sägs att hemligheten är att kunna överraska med saker då och då. Det kan vara en handling eller något litet, som en blomma.

    :-)

    SvaraRadera