fredag 19 februari 2010

Gulliga flatpar

Alla flatpar, i alla fall om man ska döma alla flatpar efter de bloggar jag läser, verkar vara så gulliga mot varandra, även efter nykär-fasen. Som I och S och Monica, med överraskningar, uppvaktande och presenter. Y och jag brukar tänka att vi är töntigt gulliga mot varandra, fast kanske på ett annat sätt. Vi köper inte så mycket blommor, presenter och är rätt dåliga på uppvaktningar. Däremot är vi väldigt bra på annat gulligt som komplimanger, att ha långa kärleksförklaringar titt som tätt och en massa pussande i kön på ICA. Det är klart att det måste finnas heteropar som är lika gulliga men det känns inte lika vanligt. I alla fall inte det här vardagsgullandet. Kanske är det för att det är mer okay för en tjej att vilja ha bekräftelse och kärleksförklaringar än för en kille. När det då är två tjejer i relation så blir det dubbelt så mycket gull? Eller vad tror ni?

Eller så är det bara så att flatpar är de sötaste paren!

/A

5 kommentarer:

  1. tjejer gillar ju gos och mys så det är väl därför.
    jag undviker dock att hålla handen och pussas ute eftersom jag helst vill slippa kommentarer och blickar från folk.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag antar att det beror på var man är. Vi har turen att bo i en väldigt öppenstad. Jag har aldrig känt att någon har tittat konstigt eller ens övervägt om jag vågat ta Ys hand. Men jag förstår vad man kan vara rädd för, det är bara hemskt att man fortfarande ska behöva känna så år 2010.

    SvaraRadera
  3. i början var vi mer öppna, jag kom ihåg på vår andra dejt, då jag först blev förälskad i henne, då var jag så lycklig att jag inte brydde mej ifall folk glodde lr whatever, men sen blev det bara jobbigt med alla småglin som frågade om vi var tillsammans och så. fast jag kan ju tänka mej att det är värre för bögar, flatpar som håller hand och pussas ute ser man ju då och då, men man ser aldrig bögpar som vågar vara så öppna förutom på pride.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det där främst är heterokillarnas "fel", min fästman och de ex jag haft har aldrig varit sådär gulliga som många homopar är, och jag tycker det verkar finnas en ärligare stil bland homo-folk (ursäkta om jag använder fel ord) än bland hetero-folk.. Och som tjej så tror jag man är mer "gullighetsbenägen" överlag... jaja, kunde inte låta bli att slänga in en kommentar, hittade just hit och tycker er blogg är superintressant.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att höra, tack så mycket!

    Och jo jag håller med dig, tjejer har nog formats till att vara mer gulliga.

    /A

    SvaraRadera