torsdag 4 februari 2010

Glad och lättad

Imorse var första gången vi hade sex utan att någon kom och jag inte kände mig missnöjd. Även om jag vet att det inte finns någon mål med sex, att en orgasm inte är den enda poängen så brukar jag ändå känna mig lite misslyckad om jag inte får Y att komma. Jag tror det har mycket att göra med hur vårt sexliv var i början av vårt förhållande. Jag har skrivit om det innan och försökte leta upp inlägget nu men utan framgång, men det finns om ni orkar leta er långt bak i arkivet. I alla fall, Y hade svårt för att komma och jag hade svårt för att få henne att göra det. I början var det säkert mycket att vi var nervösa och hade svårt att slappna av men efter ett tag tog frustrationen. Vi kände båda en press på oss att nästan gång skulle det gå. Detta gjorde självklart att det gick ännu sämre, vi blev ännu mer frustrerade och nästan stressade på tanken att ha sex. Till slut lärde vi oss att slappna av och fick det att fungera. Men om sagt, idag var första gången då jag inte kände mig ett dugg misslyckad bara för att Y inte kom. Det känns riktigt bra och som en väldig lättnad.

/A

4 kommentarer:

  1. Ibland kan jag känna att själva sexet är skönare än orgasmen, men jag tycker ändå att orgasmen är lika viktig som själva sexet ändå. I början när jag och min flickvän nyss hade träffats så lyckades vi aldrig ge varandra orgasm och det var ganska frustrerande och jag fattar inte nu hur vi stod ut. ett bra tips för att lättare få orgasm är att lära känna sin egen kropp bättre. att många tjejer inte får orgasm är ju just p.g.a. det, därför ska man leka mer med sej själv, att onanera tillsammans med sin partner funkar också, det var så jag fick min första orgasm.

    SvaraRadera
  2. Jo fast jag har aldrig haft problem med att få orgasm. Men å andra sidan så var A den första (och enda) tjej jag har varit med, antagligen var det o-vana blandat med nervositet..

    Fast det är skönt att höra att vi inte var dem enda med detta problem :)

    /Y

    SvaraRadera
  3. Min kvinna är den första och enda tjej jag har varit med också. sexet är väl dessutom aldrig bra i början av en relation, man kanske är mer kåta då p.g.a. att det är så nytt men jag tycker nästan det är bättre efter några år, då känner man varandra utan och innan lr vad man nu ska säga, plus att man kommer på fler och fler trix i sängen. men om ni inte har några svårigheter att få orgasm hur kunde ni då ha sex utan att någon av er kom, avbröt ni bara eller vad? lite konfunderad blir man ju :p

    SvaraRadera
  4. Nej precis, det är nog aldrig bra i början.

    Fast A hade inga problem med att komma, men å andra sidan har jag aldrig träffat en person som är så känslig där nere.. Eller vad vet jag, det är ju inte något man snackar om över en kopp kaffe direkt haha
    Så det blev väl så att jag tillfredställde henne rätt mycket i början och hon smekte mig fast det inte gick, men man måste ju försöka.
    Sen åkte hon iväg och var borta i ca. 3 månader och när hon kom hem var problemet som bortblåst!
    Sen handlade det mer om detaljer..

    Fast jag tror att det du föreslog om att onanera tillsammans kan fungera, värt ett försök!

    /Y

    SvaraRadera