söndag 24 januari 2010

Poäng

I början av vårat förhållande hade vi ett poäng system. Det gick ut på att den som samlat mest "hemmafru poäng" fick vara den som den andre skulle försörja. Vi hade även gemensamma sambo poäng, vuxen, mans/tjej poäng. Hur seriöst det var hör inte riktigt hit. I duschen stod jag och filosoferade om det här och det visade sig att vi faktiskt är rätt jämställda i vårat förhållande. Bara för att vi är lesbiska innebär det ju inte att man automatiskt delar på hushållssysslorna tex. Hur är det för er andra, är ni jämställda?

Här är några exempel på poäng man kan skaffa.

Skruva upp en hylla, Manspoäng.
Baka bullar och ha dem klara när den andre kommer hem, Hemmafrupoäng.
Ha kjol, Tjejpoäng.
Gemensamt ICA kort, Sambopoäng.

Finns såklart oändligt mycket man kan få poäng för, det är bara att låta fantasin flöda.
Hur många poäng får ni?

Och en disclaimer: Jag anser absolut INTE att det behövs en man för att skruva upp en hylla, eller en kvinna för att baka bullar. Men det är det traditionella och vi tycker om att driva med just det traditionella. ;D

/Y

1 kommentar:

  1. Jag och min flickvän delar nog ganska lika på poängen, min tjej har nog mest tekniska poäng, typ datorer och sånt, fast jag är den som oftast lagar maten och sånt så å andra sidan leder jag nog hemmafru-poängsligan, men jag är ändå den som har mest mans-poäng, typ monterar ihop bokhyllor och sängar och sånt.

    SvaraRadera