lördag 9 januari 2010

Nattliga funderingar

När A jobbar natt kommer jag aldrig i säng i normal tid. Det finns alltid något att titta på eller så hittar jag en intressant blogg som jag fastnar i. Det är rätt skönt att vara själv också, även om det är tråkigt att gå och lägga sig ensam. Vi "måste" fortfarande kramas en stund och prata om funderingar eller vad som hänt under dagen. Rätt ofta försöker A smyga in en planering, som tex. hur vi ska spendera hennes födelsedag, eller min. Eller så handlar det om våran kommande resa, nämligen tågluffning i öst europa. Har alltid velat se Tjeckien, Bosnien, Rumänien osv. Lite annorlunda. Dessutom har ingen av oss varit där, så det blir nog spännande. A är en inbiten globetrotter och hennes krav för att vi ska gifta oss är att vi gör en resa tillsammans. Hon tror att om man klarar av att resa tillsammans så klarar man allt.. Kanske är det så? Nu menar jag inte en charter till Kreta eller Mallorca utan en resa där man får flänga runt och bo på sunikga hostels med hårda sängar och 10 rumskompisar. Hmm, det ska nog gå bra.

Efter julens bestyr med flängande genom hela Sverige är det obeskrivligt skönt att komma hem. Min termin började igår så på måndag drar vardagen igång! Ligger efter lite men det är snabbt fixat. Sen har vi ju det där jäkla högskoleprovet igen. Nu känner jag pressen, den utbildning som jag siktat in mig på har rätt hög antagning, både på HP och betyg och mitt HP resultat räcker inte på långa vägar. Har ingen backup plan heller så det får bära eller brista. Nåväl, ett tag kvar ännu..

Nu ska jag lägga mig i sängen och inviga IKEA inköpen, nya sängkläder och säng lampor. Julklapps boken var skrämmande bra!

/Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar