tisdag 22 december 2009

Tågstrul

Efter att ha åkt tåg hela natten, blivit försenade och ombokade så sitter vi nu i första klass på ett nytt tåg och hoppas att vi kommer fram idag.. Vi passar på att snylta så mycket gratis kaffe, internet, frukt och minimuffins vi kan och gör det bästa av situationen. Det var så ovant att sova i närheten av Y men ändå inte tillsammans, som det blir när man har varsin bädd på nattåget. Igår kväll klämde vi ihop oss på en och kramades lite men det hade varit helt omöjligt att sova så.. Det är ovant att ligga och kramas i allmänna utrymmen, man är ju van att kunna tafsa hur som helst och slänga ur sig vad som helst. Men jag fick lägga band på mig, inget godnattmys med Molly och Magnus. Jag sov inte alls bra, det beror förmodligen mer på själva tåget än på min saknad av Y men ändå. Vi har två veckor att ta igen det nu, då vi hos mina föräldrar får sova tätt ihop i en liten säng.

/A

2 kommentarer: