tisdag 1 juni 2010

Skak, skak

Det finns nackdelar med att bo på en byggarbetsplats, who knew. Vi vet inte riktigt vad de sysslar med här men det låter så satans mycket i alla fall. Hela lägenheten skakar. Y är sjuk idag så vi, eller hon i alla fall, kan inte ge sig iväg heller. Det ska bli lite skönt att åka hem till familjen om några dagar ändå. Y ska inte följa med utan förmodligen åka till sig familj, det kommer att vara konstigt att hälsa på hemma utan henne. Även om vi inte varit tillsammans så länge känns vi som värsta radarparet, som alltid dyker upp i klump. Men jag vet att distans är bra ibland också, eller det är i alla fall mysigt när man ses igen.

Idag är en slö dag. Vi sitter och drömmer om en jorden-runt-resa. Gärna just nu innan vi skakar sönder. Vi räknade på om vi sparar 1000 kr i månaden var i några år så har vi råd. En sista grej innan man stadgar sig med barn och hus.

/A

9 kommentarer:

  1. Får jag fråga hur gamla ni är?

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där med att vara ett radarpar. Men det är helt klart bra att vara ifrån varann lite ibland även om man kan ha separationsångest. Då har man också något kul att berätta sedan.
    /C

    SvaraRadera
  3. Ja åldern ja, gissa gärna :) Som Y brukar säga "late early twenties".

    SvaraRadera
  4. late och early betyder ju helt olika saker, men jag gissar ju på att ni är i samma ålder som mej och min tjej, runt 24-25. med tanke på att ni är varandras första liksom. Om ni kan lägga ut bilder på vissa delar av era kroppar kan ni nog säga hur gamla ni är, eller är det så att ni gillar att vara hemlighetsfulla?

    SvaraRadera
  5. Jo, det är menat som senaare delen av första halvan av tjugoårsåldern. En catchig fras jag hört någonstanns, tyckte den passade bra.

    Ja nu är vi ju inte så hemliga nå mer, folk som känner oss och hamnat in på bloggen vet nog vilka vi är utan att veta heeelt säkert. Men det spelar inte så stor roll nå mer, det hade vart värre om tex. Mamma hade hittat den. :D Men jag vet inte varför hon skulle leta efter flatbloggar i och för sig..
    /Y

    SvaraRadera
  6. Men älskling, stadgat oss har vi ju gjort redan? Eller?

    /Y

    SvaraRadera
  7. Okej, så hur gamla är ni egentligen? Jag kan iaf säga att jag blir 24 i slutet av det här året. Nu är det er tur!

    SvaraRadera
  8. Ahaa, du ville veta exakt, 23 och 24 är vi :)

    /Y

    SvaraRadera
  9. 86:a och 85:a eller 86:a och 87:a?

    SvaraRadera