söndag 20 juni 2010

Bröllopet

Igår var det som bekant bröllop för hela slanten. Jag lyckades missa det mesta, tills jag påbörjade mitt nattpass på jobb och alla andra ville se tal och tårta. Det var jättefint, det är väl alla bröllop men jag har lite svårt att engagera mig i människor jag inte känner eller bryr mig om. Samtidigt, hade det varit Viktora och Daniella som hade gift sig hade jag suttit klistrad. Eller ännu hellre, Viktoria och Fatima kanske. Undra om det finns någon kunglighet i världen som är öppet gay, någon som vet?

/A

5 kommentarer:

  1. Inte kunglighet, direkt, men Islands statsminister är lesbisk.

    Vad jag inte kan förstå är varför det svenska folket kan bry sig så mycket om prinsessans bröllop. Skrev kvällstidningarna ens så här mycket om palmemordet t.ex.?

    SvaraRadera
  2. Jo det visste jag. Världens första öppet homosexuella statsöverhuvud tror jag? Men just kungligheter känns som att de är så uppfostrad efter regler och normer att det skulle vara helt otänkbart att ens titta åt någon av det egna könet. Svensk Damtidningens redaktion hade väl fått slaganfall..

    Jo jag förstår det inte heller, har folk inte nog med sitt eget kärleksliv?

    /A

    SvaraRadera
  3. Det närmsta som finns en öppet homosexuell kunglighet är Indiens prins Manvendra Singh Gohil. Men när han kom ut till sina föräldrar så gjorde dom honom arvslös.

    Han kom i alla fall ut som homosexuell år 2002 och har sedan dess bland annat talat på invigningen till Europride i Stockholm, tror att det var 2008 om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  4. Coolt! Inte att han blev arvslös, men att han vågade komma ut överhuvudtaget!

    SvaraRadera
  5. Vi hade faktiskt en prins i sverige som var bög,jag tror det var kungens farfar lr nåt, sedan ovannämda prins från indien. Jag tycker ju hela grejen med bröllopet var larvig, de säger att kungahuset fyller en funktion men om det är en 30 årig kvinna i sverige som måste ha tillstånd för att få gifta sej med vem hon vill, ja då går det för långt.

    SvaraRadera