lördag 5 juni 2010

FF

När jag är själv hemma som jag är nu, så brukar jag börja tänka massa djupa tankar. A är nere i södra Sverige och hälsar på sin bror och föräldrar. Jag följde som bekant inte med den här gången, när vi bokade biljetterna hade jag kunnat men så här i efterhand visade det sig att det faktiskt var bra att jag inte bokat någon biljett. Jag ångrade mig ett tag men jag har saker här hemma att ta itu med. Så i närmare 2 veckor har jag FF, det jag hunnit med är att vara sjuk. Som idag. Har haft feber tidigare det har gått över men jag är hes som Joe Cocker och igår kunde jag nästan inte prata alls.

Jag funderade över en fråga som vi brukar få, mest i början men det händer då och då. Ni andra flatpar har säkert också fått den; "Vem är det som är mannen i ert förhållande?" Ofta följer motiveringen att det är ju så att en är tjej och en är kille.. I början svarade jag duktigt att vi är jämmställda och delar på allt och bla bla bla, men sen började jag fundera på vad dem egentligen menar? Jag tror inte dem själva vet vad dom menar faktiskt. Så jag har börjat ställa en mot fråga; "Vad är manligt och kvinnligt?" Hittills har jag aldrig fått ett vettigt svar på den frågan. Som påståendet att barn behöver en manlig och en kvinnlig förebild, vad är det för skillnad? Bra förebilder är väl en bra människa rent och slätt, sen vad man har för värderingar och annat är upp till en själv, men manligt och kvinnligt? Njae, jag köper inte det.
Nu ska vi köpa en bil också, det var faktiskt A som kom med idén. Jag har varit inne på det ett tag, jag kommer ju från norrbotten haha men nu var det hon som sa att det faktiskt skulle vara bra att ha en över sommaren. Så nu har jag fått med A och sökandet har börjat. Är jag "mannen" nu för att jag vet mer om bilar? Eller för att jag har väntat på "frugans" medhåll innan jag vågat köpa en? ;)

/Y

4 kommentarer:

  1. Så jädra sant!!
    Har själv tänkt på det mycket. Vist har vi inte fått frågan för att vi lever ett hetro liv (jag är tekniskt sett en kille). Men hör ofta när andra pratar om homo par "undra vem som är man/kvinna", " man ser ju att h*n är mannen/kvinnan i förhållandet". Och jag blir så förbannad på dom när dom säger det!!
    Och nä man behöver inte en mannlig förebild, men behöver en bra förebild och sen hur den personen kissar spelar fan ingen roll =)
    Men från och med nu skall jag oxå ställa dom frågan "vad är manligt och kvinnligt?"

    Bra blogg inlägg!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Alltid roligt att höra :)

    /Y

    SvaraRadera
  3. Du & A verkar ha de så fint ihop...

    Längtar tills jag och min tjej får de så :)

    SvaraRadera
  4. Det kommer ni säkert också att få snart :)

    /A

    SvaraRadera