tisdag 7 december 2010

Dag 5 - Vad är kärlek?

Y:
För mig är kärlek, när man blir varm inombords vid endast en tanke på "objektet".
För man kan ju känna kärlek till en person, ett djur, en pryl, livet, en plats och mycket mera, ja till det mesta alltså.
Men om jag ska definiera kärlek till tex. en partner i mitt fall A, så är det känslan av att alltid vilja vara i närheten av henne, berätta för henne om allt som hände när jag tog en promenad ensam, inget speciellt utan bara för att jag vill dela det med henne.
Eller att jag skulle göra allt för att hon ska vara glad och lycklig, fast jag vet att jag inte kan det alltid. Men också att jag känner kärlek tillbaka, hon gör mig trygg, hon får mig att bli glad när jag haft en tung dag , hon får mig att känna mig omtyckt och bäst i världen..
Jag säger inte att jag skulle ha haft sämre självkänsla utan henne, men det är klart jag tycker om att hon bekräftar mig för den jag är.

Jag vet att jag hittat kärlek när jag kan lita på personen till 100%, inte bara när det gäller trohet. Men jag vet att A alltid skulle ta dom bästa besluten för oss och vår framtida familj.

A:
Kärlek kan vara mycket. Jag känner kärlek till mycket, min familj, till yogan, mina vänner, katterna och Y såklart. Jag tror att alla behöver kärlek, men inte nödvändigtvis den sexuella sorten. Det blev lite kort det här men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar