söndag 5 december 2010

Dag 2 - Min första kärlek

A:
Vem som var min första kärlek beror förstås på vad man menar med kärlek. Jag hade en bästa kompis på låg- och mellanstadiet, vi umgicks hela tiden och oftast fick ingen annan vara med. Vi ville bara vara vi två. Om hon skulle åka bort en helg eller om jag skulle bort och vi var utan varandra några dagar kunde jag inte sluta tänka på henne och längtade tills det blev måndag igen. När vi skulle börja sexan bestämde hon sig en dag för att hon skulle börja hänga med några andra tjejer istället för mig. Jag blev helt förstörd och det tog mig nog ända till gymnasiet att riktigt komma över henne. Då hade jag inte en tanke på vad för typ av känslor jag hade för henne, dels för att vi var så unga men också för att hon var min bästa kompis. Kände inte alla så för sina bästisar? Så hon var nog min första kärlek. Många av mina kärlekar som yngre har varit precis så här, att jag hade en kompis som jag stod väldigt nära och bara ville vara med hela tiden, jag insåg aldrig då hur jag egentligen kände. Fast så här i efterhand är det rätt uppenbart, om man vill vara med någon dygnet runt, vill kramas hela tiden, hålla varandra i handen när man är ute och går och skedar när man ska sova så känner man nog någonting mer än vänskapliga känslor för personen..

Y:
Jag håller med A, det beror på vad man menar med första kärlek
.
Men när jag var 14år och hade flyttat med min mamma till en ny stad så började jag i en ny klass. Det tog ett tag innan jag kom in i klassen men det fanns några tjejer som var snälla och ville lära känna mig. Efter ett tag kom jag nära en tjej som jag nu förstår att jag var dödligt kär i.Vi brukade hänga och bara prata hela nätter, låtsas brottades och vi umgicks hela tiden. Det hela "tog slut" någon gång efter två år av en specifik händelse och det kändes som att mitt hjärta slets i bitar, nästan bokstavligt.
Jag är övertygad om att hon kände samma sak för mig, och visst, det skulle vara roligt att veta men det spelar ingen roll nu. Hon är förresten öppen flata idag, så helt tokiga slutsatser tycker jag inte att jag har dragit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar