lördag 16 oktober 2010

Lördagsmys

Nu har jag varit sjuk sen i måndags. Tycker jag kan bli frisk nu! Och det är den sexigaste sjukdomen av alla, magsjuka..

Nåja, idag har vi tittat ikapp alla serier som äntligen börjat sändas. En mysig lörsagsförmiddag. A hade på sig sin tantiga men gulliga ärvda morgonrock som hennes mormor sytt till sig själv för gud vet hur länge sedan. Hon är så söt i den, hon ser så mysig och "hemmafruaktig" ut.
Så där satt vi i några timmar, ihop kurade i soffan och mös till de bästa serierna som finns.
Det är inte så ofta vi kan göra sånt, A har periodvis mycket i skolan dessutom brukar hon jobba extra på helgerna. Men det kanske är då det blir charmigt, när det blir speciellt.
Jag är ju mest hemma, börjar bli knäpp av det. Men det här är sista terminen, sen börjar mitt liv :)

Nu ska A ut och springa, jag ska fortsätta ha ont i magen och dricka Proviva.

Tack och hej, Tartexpastej!

3 kommentarer:

  1. Vad var det som hände när ni skulle iväg på semestern? Med akutbesök och så?
    Och ni nämnde för ett tag sedan att någon av er hade uniform, vad jobbas det med? :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Natten innan semestern fick jag (Y) plötsliga smärtor i magen/bröstet/ryggen och eftersom hjärtproblem går i vår släkt så drogs ju tankarna naturligtvis ditåt. Nu var det inte hjärtat utan ett gallstensanfall som botades för tillfället med smärtstillande. Ev. blir det en operation senare.

    Angående uniform, så pluggar A till sjuksköterska och jobbar som undersköterska så uniformen består av sjukhuskläder. ;D

    /Y

    SvaraRadera
  3. Oj, skönt att det "bara" var gallsten i alla fall. Hur länge dröjer det till operation?

    Aha spännande! Hur länge har hon kvar att studera?

    SvaraRadera