måndag 12 juli 2010

Nu finns det inget återvändo..

I helg har A s familj varit och hälsat på. Det har varit en helg fylld av turistande och god mat. I lördags träffades våra familjer för första gången, det gick bra och alla hade trevligt. Riktigt lyckat! A s familj tog nyheten om bröllopet väldigt bra och dem hade en del frågor. Jag nämnde för mamma att jag skulle få A s farmors mors ring och då sa hon att jag kan få hennes gamla vigsel och förlovningsringar som hon fått av man nr två. Vi tänkte då att man kan smälta ner och designa en helt egen ring, eller behålla den som den är. Det får A bestämma. Vidare så har min syster kvar en guldbit av min pappas vigsel ring som kan blandas i med det andra. Ja, så det börjar arta sig.
Vi har också satt datum, budget och bestämt vart smekmånaden ska gå. Så nu är det officiellt!

/Y

6 kommentarer:

  1. Vad gick er budget på?

    SvaraRadera
  2. Vi har räknat lite på det och tror att det kommer att landa på 10 000 - 12 000 kr. Den största kostnaden hade för oss blivit ringar men vi har fina ärvda ringar som vi vill använda. Sen ska det bli mycket begagnat, som klänningar, dekorationer och porslin samt egenlagad, vegansk grillbuffé.

    SvaraRadera
  3. Vart åker ni på bröllopsresa då?

    SvaraRadera
  4. Det lutar åt New york, den är visserligen inte inräknad i budgeten men vi tänkte önska oss pengar till resan i present.

    /Y

    SvaraRadera
  5. okej, får jag fråga varför ni valde just new york? jag och tjejen, lr snarare jag funderade på san fransisco ett tag men eftersom det aldrig blir särskilt varmt där så blir det nåt annat istället

    SvaraRadera
  6. Vad roligt, så glad för er skull :)

    SvaraRadera