lördag 31 juli 2010

Hemmafrun

Ja, min A är så duktig. Fast, det är inte så illa som det låter. Hon älskar sitt jobb! Under terminerna när hon inte jobbar så mycket kan hon längta dit, så jag har inte dåligt samvete för att jag inte jobbar i sommar. Jag njuter verkligen av denna lyx av att kunna vara hemma, speciellt nu när jag börjat med min medicin som gör att jag känner mig normal. Jag försöker utnyttja dagarna till max, läser böcker som jag lär mig något av, inte skönlitteratur utan mer åt fack litteratur hållet. Läser artiklar om det som intresserar mig osv.
Vi pratade om fördelningen av hushållssysslor igår, A tycker inte jag behöver göra mer hemma för att hon jobbar men samtidigt känner jag att jag gör ju som inget annat. Så jag gör faktiskt gladeligen mer hemma, som nu tex. så behöver kylen städas och rensas. Det tänkte jag göra nästa vecka. Punkt slut. Det var en annan sak när jag pluggade hemma och A var i skolan, då är jag ju som inte ledig, då pluggar ju jag också. Men så är inte fallet nu.
Dessutom har vi inte så stor lägenhet, så det är inte så krävande ;D

Saker är bra nu, efter en tids kämpande oss emellan så är allt närmare perfekt. Men jag tror att det har gått för att det funnits ett slutdatum på eländet. Och det visste vi båda. Så nu har vi mycket spännande att se fram emot tillsammans, Berlin, julfirande med min familj, bröllop, New york, examen, flytt och mycket mer.

/Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar