tisdag 27 juli 2010

En helg hos svärmor senare

I helgen var vi på roadtrip till Ys mamma. Ingen av oss var jättesugen på att fara innan, då vi knappt hunnit vara ensamma på hela sommaren känns det som. Men jag är glad att vi for, det var riktigt avslappnande och trevligt.

Idag är dagen vi börjar vårt nya liv. Detta har vi tänkt många gånger, herregud vem har inte det. Men nu ska det bli på riktigt. Y har styrt upp vår ekonomi så att den blir mer gemensam och gjort olika konton, vi har planerat in matdagar och städdagar och Y har börjat med en medicin som hon förhoppningsvis kommer att må bra av. För att fira håller jag nu på att baka blåbärsmuffins i mina nya silikonformar. De är formade som stjärnor, för att Y är min stjärna. Urtöntigt, jag vet.

Jag har städat köket nu och Y har utlovat en belöning, vi får väl se vad det blir..

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar