tisdag 4 maj 2010

Kära eller icke?

Vi kanske inte är nykära nå mer, vi är kära på riktigt. Egentligen är vi löjligt kära i varandra, tex så måste vi kommentera varandras status på FB fast vi sitter i samma rum. Detta brukar roa andra eftersom det alltid spårar ur och vi låtsas bråkar offentligt, på ett gulligt sätt.
En annan sak, vi går och pussas och taffsar på varann när vi handlar. Jag brukade hata sånt när jag var singel, eller hata och hata kanske inte men jag fann det störande. Nu tycker jag det är roligt att störa andra och jag hoppas ibland att det rör någon, speciellt en homofob. Jag riktigt väntar på att få sätta en sådan på plats!
När vi är hemma kramas vi ofta, väldigt ofta. Och ofta har vi diskutioner med puss pauser eftersom vi pratar med ca. en tumms mellanrum.
Ja, vi är kära i varandra. Förbaskat kära i varandra ;)

Sen att någon tar den större biten tofu eller bröd spelar mindre roll. Det kan användas i strids syfte den dagen jag vill ha mer av något ;)

/Y

8 kommentarer:

  1. Tofu? ha ha, vad är det? substitut till kött?

    SvaraRadera
  2. Tofu är en vegetabilisk proteinkälla gjord på sojabönor, mycket smarrigare och nyttigare (djurvänligare) än kött. ;)

    /Y

    SvaraRadera
  3. Hur vet ni att det är nyttigare än kött? det enda kött jag har slutat äta är gris, det krävs nog ganska mycket för att jag ska kunna sluta äta ko och kyckling.

    SvaraRadera
  4. J: Rött kött är inte bra att äta, näst intill alls. Det innehåller mycket oxider som bryter ner immunförsvaret, motsatsen till det antioxidanter gör (kraftigt förenklat förklarat). Kyckling är bättre, låg fetthalt och mycket protein. Tofu är rent sojaprotein som är en av få fullvärdiga vegetabiliska proteinkällor samtidigt som den innehåller mycket annat som kroppen mår bra av. Tex. i asien har kvinnor inget uttryck för klimakteriet och studier har visat att en kost rik på soja är orsaken.
    Men.. den huvudsakliga anledningen till varför vi inte äter kött är för att vi inte vill stödja den smutsiga köttindustrin när vi kan äta annat som inte drabbar andra levande varelser. Vi människor behöver inte kött för att överleva, det finns så många andra och faktiskt bättre alternativ. :)

    /Y

    SvaraRadera
  5. det är ju synd om det är onyttigt, det som är så gott med halvblodiga biffar, visst kanske vi inte behöver äta kött men för det första är vi människor rovdjur/jägare i grunden, så det är naturligt för oss att äta kött, sedan måste man ju även tänka på balansen, om vi inte skulle äta kött skulle det bli för många djur på vår planet, och nu är det ju så också att all köttindustri inte är smutsig.

    SvaraRadera
  6. Människor är allätare, inte rovdjur. Vi behöver inte kött för att överleva. Vi jagade för att få föda och för att överleva, det behöver vi inte idag. Idag går vi till affären och handlar.
    Idag föder vi upp djur för ändamålet att äta dem. Dom djuren skulle inte finnas om vi inte åt kött och då skulle vi troligtvis inte ha ett klimat problem heller, det är redan obalans och den har vi människor skapat själva.
    Jo, all köttindustri är smutsig. Sett från aspekten hur djuren behandlas.

    /Y

    SvaraRadera
  7. Jag håller inte med, men vi har ju alla olika åsikter!

    SvaraRadera
  8. Äkta kärlek skulle jag kalla de :)

    SvaraRadera