lördag 8 maj 2010

Jobb jobb jobb. och lördag.

Idag är det lördag. Det jag gjort idag är ätit frukost, tittat på Gilmore girls och spelat Sims 3 på vår nya Mac, den förra datorn klarade knappt av Sims 2. A jobbar, eller det gör hon inte alls hon har praktik. Varför hon valt ett yrke som har fuckade arbetstider förstår jag inte ;)
Jo, det gör jag visst. Har man hittat sin grej så ska man köra på det, oavsett om det är dåligt betalt och obekväma arbetstider. Man ska ju faktiskt spendera halva sin vakna tid där, då måste man ju trivas. Mitt framtida yrke innebär inte några nattpass eller helg jobb, om det blir som jag vill alltså. Och förmodligen kommer jag att få mer betalt också. Det är konstigt, att jobba med icke levande ting är värt mer än att jobba med levande ting. Konstig logik.
Trivs ni på era jobb? Eller har ni ett arbete enbart för att tjäna pengar och väntar på ett "riktigt"? Där är jag just nu, jag har ett jobb som jag har för att få erfarenhet och pengar för just nu. Men jag kommer inte att bygga någon karriär där direkt..


Min syster är i stan och hälsar på, så det blir syskon grillning (med tillbehör) hos min andra syster ikväll. Vi ska planera möhippa också för vår fjärde syster som gifter sig på midsommarafton. Får se vad det blir, jag har inte haft tid att lägga någon större energi på det. Men något enkelt tror jag nog, det är ju faktiskt andra gången. Någon måtta får det vara ;D

/Y

1 kommentar:

  1. Jag trivs jätte bra på mitt jobb :)
    Har oftast bestämda tider men ibland kan det bli helgjobb lr kvällskörning.
    Varierar på vilket bygge man är och kör på!
    Tjänar bra på jobbet också, så det är en fördel

    SvaraRadera