torsdag 15 april 2010

Internet dejtande

Hittade en artikel på SvD den här gången, alltså INTE Aftonbladet som brukar vara källan. Den handlar om ett par som träffades på internet och började prata bröllop efter bara fem dagar.

Jag kan känna igen mig, eftersom jag och A träffades på det sättet. Fast vi blev inte så seriösa på en gång, även om vi båda visste hur det skulle gå efter första dejten. Det bara klickade, svårt att säga hur men inte på det där explosiva sättet med fjärilar i magen och knäsvaghet. Nej på ett annat sätt, vi smälte som ihop och vi förstod varandra, jag har aldrig träffat någon som förstått mig på det sättet, det var magiskt bara. Det tog ett antal dejter innan någon vågade ta första steget men det hängde i luften ett bra tag. Vi tog det väldigt lugnt fram tills vi kom fram till att vi båda ville samma sak. Sen gick det fort haha

Som killen i artikeln säger, Vi träffades vid rätt tidpunkt i livet. Så känns det med A, vi träffades i en tid då vi båda ville samma sak, utan att veta om det innan.
Vi har pratat om det många gånger, om hur det hade blivit om vi träffades tidigare i tex. skolan. Förmodligen skulle vi bara ignorerat varandra för att vi är så olika på ytan, men läskigt lika på insidan.

Det framgår också i artikeln att nästan vart 4e par träffas på internet, det är ett bevis på att den stämpel som var lagd på internetdejtande för några år sedan är utsuddad. Alltså att det skriker desperat, ful och social inkompetent om dom som sysslar med sådant.
MEN, man ska vara vaksam. Man vet aldrig vad som väntar, man måste vara försiktig. Bakom en skärm kan man vara vem som helst och inte behöva stå för det, och man ska vara beredd på att det kan vara en otäck typ som väntar.
Hur som helst, jag hade förmodligen aldrig träffat A utan internet, jag tycker det är den bästa platsen att träffa någon, inte bara en partner men också kompisar som är likasinnade.
Jag blev glad när jag läste den här artikeln, den är så gullig. :)

Men jag är nyfiken, hur träffade ni eran flick/pojkvän?

/Y

12 kommentarer:

  1. Första veckan i skolan, såg henne på andra sidan klassrummet och fjärilarna började flyga i magen :) Helt galet! När hon log kändes det som om jag smälte. En helt otroligt skön känsla.

    /I

    SvaraRadera
  2. Jag träffade min flickvän på Internet, eller jag rättare sagt vi ett online spel. Hon bodde då i England, men sedan två år tillbaka bor hon här i Sverige med mig.

    Jag tycker absolut att nätdejting är ett bra sätt att träffa någon. Speciellt idag då alla ändå sitter vid datorerna så mycket, då kan man lika gärna ta chansen att träffa någon också!

    SvaraRadera
  3. Jag blev tipsad av en gemensam kompis att jag skulle kolla in hennes kompis på facebook som hon trodde att jag skulle gilla. Så jag tog kontakt med henne och det var kärlek vid första ögonkastet. Eftersom vi inte bor i samma stad så blev det att jag och min nuvarande tjej crashade i den gemensamma kompisens soffa en hel helg och vi sov inte en enda minut. Vi bara pratade och pratade och pratade sen dess har vi hörts eller setts varje dag och det är snart sex månader sedan.. Kärlek är underbart och nätet är förbaskat bra! Tack för en underhållande blogg! Kram

    SvaraRadera
  4. På nätet! :) Och på communityt SKUNK som var väldigt poppis då. Det var 8-9 år sedan men så träffades vi på Sthlm pride för 3,5 år sedan och efter det var vi...av och till fram tills september förra året när vi insåg att vi kilade stadigt på riktigt. Haha. För att göra en lång historia kort så att säga.

    Åh, berätta fler nu då!

    SvaraRadera
  5. Jag träffade min flickvän via internet, på qx :)
    Vi gillar båda er blogg!

    Kram från en glad, kär flata!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina ord om våran blogg, det är så man får motivation! :)

    Jag ryser i hela kroppen när jag läser era historier, shit va gulliga :)

    /Y

    SvaraRadera
  7. Jag och min tjej träffades på sylvia.se. vi snackade ungefär ett halvår innan vi bestämde oss för att träffas på riktigt. Dock så trodde jag inte att det skulle bli något eftersom hon berättade strax innan att hon var på G med sitt ex, men vi träffades ändå, utan några förhoppningar, jag tänkte att man kan ju vara vänner ändå eftersom vi ändå hade pratat så länge. Som ni märker så funkade det inte mellan henne och hennes ex, utan hon blev ju kär i första ögonblicket, jag blev dock förälskad i henne efter andra dejten, på tredje dejten bjöd jag hem henne till mej, min mamma var bortrest då så därför passade jag på. Min syrra var hemma men jag tvingade henne att gå ut och då hade jag och min flickvän sex för första gången. och ja...efter det var vi ett par.

    SvaraRadera
  8. vi började prata på qx/msn, men vi gick i samma skola utan att veta om att den andra ens existerade.. hehe.. sen träffades vi på en "utefest" för snart ett år sen och blev tillsammans i stort sett direkt. eller ja, från första gången vi pratade över internet tog det nästan ett år innan vi faktiskt träffades på riktigt. med tanke på att båda haft flickvänner under tiden.

    SvaraRadera
  9. Jag träffade min fina snygga tjej på jobbet:) vi började gå ut o festa tillsammans,,, och efter mkt förvirring o förnekelse blev vi tillsammans<3

    SvaraRadera
  10. Lilzandra, tack vad gullig du är!

    SvaraRadera
  11. När jag gick på yrkesskola så bodde jag på internat, och i rummet bredvid bodde min blivande flickvän. Jag insåg ganska snabbt att jag ville ha henne som mer än bara vän, men hon förstod inte mina tafatta försök.. Och ingen av oss hade tidigare varit med en flicka, så..det gjorde ju inte saken lättare! Men efter att vi bott tillsammans (och gått i samma klass) i typ 1,5 år så insåg hon också plötsligt efter en "fest" att hon tyckte om mej.. Och så fortsatte det långsamt och trevande. :)
    Så nu om några dagar ska vi flytta ihop i en lägenhet och båda börja högskola. Lycka!

    Bra blogg förresten, jag upptäckte den först idag, men jag ska fortsätta läsa den!:)

    SvaraRadera