torsdag 11 november 2010

Beslutsångest

Jag antar att detta inte är ett unikt "problem" för unga par, men vi lider av ett välkänt syndrom som kallas beslutsångest.
Vi har hittat en fin bostadsrätt till bra pris, nära naturen, egen ingång så katterna får komma och gå som dom önskar, ett extra rum för en bebis och lagomt mycket att renovera. Den är perfekt för oss. Men, vi vill flytta till en annan stad. En stad som är dyrare att bo i och om vi ska ha samma läge där till samma pris.. Ja, det kan vi bara drömma om.
Det är inget fel på vår stad, absolut inte. Den är bara lite liten och ligger långt ifrån båda våra familjer. Dessutom är A i princip lovad ett jobb här efter examen och inte vilket jobb som helst, hennes drömjobb faktiskt.
Jag däremot är mer fri och öppen för förslag. De utbildningar jag spanat på finns i närheten av den nya staden och mina jobb utsikter ser betydligt bättre ut om vi flyttar.

Många faktorer att väga in och egentligen måste vi bestämma oss nu.

Nu ska jag ta ett piller och försöka få lite skola gjort!

Puss och kram sojabanan.

/Y

3 kommentarer:

  1. Hur långt är det mellan städerna? Pendlingsavstånd?
    När har du, Y tänkt att börja studera? Är det så att ni kan bo där så länge och så kanske flytta till större stad längre fram?

    SvaraRadera
  2. Nja det är inte direkt pendelavstånd, inte alls faktiskt. Jo vi velar på lite fram och tillbaka. Men det finns nog inget perfekt tillfälle att flytta, man kommer alltid att behöva ge upp någonting.

    /A

    SvaraRadera
  3. Jo det är nog så tyvärr, alltid något som talar emot.. Hoppas ni får bestämt er snart så ni får lite sinnesro :)

    SvaraRadera