tisdag 14 september 2010

Superflata

Är det så att desto längre man varit öppen flata, desto mer "lesbisk" ser man ut? När jag och Y träffades hade vi båda långt hår och såg allmänt rätt tjejiga ut. Sedan dess har vi båda klippt oss och börjat ha mer och mer baggy kläder. Eller är det bara för att man inte längre är singel och inte anstränger sig lika mycket att vara någon som man tror att andra är attraherad av? Eller är det så enkelt att det är sjukt opraktiskt med långt hår när man hånglar? Vi fick i alla fall hår i munnen, näsan och ögonen hela tiden..

Fast stereotypt superlesbisk skulle jag inte säga att någon av oss ser ut. Ibland kan jag känna att mitt utseende verkligen skriker flata. Men så träffade vi en kompis och hennes flickvän ute i helgen och att jag insåg att jag har långt kvar innan jag blir überflatig haha. Speciellt om man ser det med heterosexuella ögon, då måste man nog se väldigt butchig ut om de inte automatiskt ska anta att man också är hetero.

Vad har ni för tankar?

/A

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid varit killaktig så jag kan inte tala för er två, men jag tvivlar på att man blir mer stereotypt flatig ju mer tiden går. Min tjej hade jämt baggyjeans förut men med tiden har hon faktiskt blivit tjejigare, kanske beror det på att hon numera har ett seriöst jobb jag vet inte. men det där med att straighta förutsätter att man är hetero vid första anblicken har ju snarare med heteronormen att göra, de skulle säkert anta samma sak även fast de träffade en butch.

    SvaraRadera
  2. Jag är nog vad heterofolket skulle kalla det, butch. Men det här är mitt rätta jag. Jag har i hela mitt liv varit grabbig och inte trivts i varken kjol eller klänningar. Men när jag kom ut för 8 år sen klädde jag mig i precis det jag ville och trivdes i. Alltså i grabbiga kläder. Jag köper alla mina kläder på killavdelningar. Det har nog inget med hur länge man varit flata. Jag har flera kompisar som är jättefeminina och som varit flator i många många år. Det är precis hur man är som person. Ha en trevlig lördagskväll :)

    SvaraRadera